הניהול של חברה מצליחה, הוא לא רק עניין של מוצר מנצח. האנשים שעומדים מאחורי החברה שלכם, הם חלק בלתי נפרד מהחברה ומהצלחתה. ועל כן שימור עובדים, כמשאב אנושי מהחשובים ביותר שיש לכם בעסק, היא המשימה הראשונה במעלתה של מנהלים ואנשי משאבים אנוש בחברות הכי גדולות של ישראל. אבל איך מצליחים בתהליך שימור עובדים? במאמר הקרוב אספנו לכם חמש דרכים מעולות ליצור תהליך שימוש מוצלח, גם לעובדים הרגילים אבל גם למנהלים בנקודות המפתח של הארגון שלכם.
חמשת הדרכים הכי טובות לבצע שימור עובדים
- שיחות משוב למנהלים – בהם יעלו כל האתגרים בניהול וכלל הקשיים אל מול העובדים לדיון ולניתוח, ככלי לשיפור ההתנהלות בעתיד.
- שיחות משוב לעובדים – בהן תציגו את רמת שביעות הרצון מהעובד ותגיעו יחד להסכמות בנוגע להמשך ההעסקה של העובד, ותעלו נקודות לשיפור ושימור אצל העובד כפי שמגיעות מהמנהלים שלו.
- תנאי סביבת העבודה – יצירת סביבת עבודה נעימה ומזמינה, שאליה העובדים רוצים להגיע מידי יום ביומו.
- תקנון התנהגותי – תקנון למניעת התעמרות בעבודה, הטרדות מיניות ובעצם תקנון שמגדיר את הקודים החברתיים, נותן את התחושה הבטוחה לכל העובדים שלכם.
- פעילויות גיבוש ופיתוח מקצועי – כדי להביא את הצוות שלכם לרמה המקצועית הבאה, השקיעו את כל המאמצים ביצירה של פעולות גיבוש ופיתוח, לאורך כל ימות השנה.
כלים מקצועיים שיעזרו לכם לשמור על הצוות
בתור אנשי משאבי אנוש, היכולות שלכם לבצע תהליך שימור עובדים, הן יכולות נרכשות. כך שגם אתם צריכים לעבור הכשרות, לצבור כלים ולפתח מיומנויות מקצועיות, כדי לנהל את תהליך השימור בצורה ההוגנת והדיסקרטית ביותר. אל תהססו לבקש עזרה מטובים מכם, להתייעץ עם מומחים מקצועיים ואפילו לבנות ביחד עם קולגות את דרכי השימור המתאימות ביותר לצרכי החברה שלכם. בסופו של תהליך התוצאה של העבודה הקשה שלכם היא עניין שישפיע על כלל הצוות בחברה. אל תיקחו בקלות ראש את תהליך השימור, שכן הוא מעיד בעיקר על היכולות המקצועיות שלכם ויכול להיות ההוכחה להצלחה המקצועית שלכם.