לבחור איש מקצוע זה תמיד אתגר, אבל כשמדובר במישהו שיעבוד בתור מעצב/ת UX זה אתגר כפול. לא רק שאתם צריכים להרגיש בנוח עם האדם, ושיהיה לו או לה את הידע הטכני הדרוש, הרי שבסופו של דבר האדם הזה מחזיק בידיו את המפתחות לחוויה של המשתמשים שלכם, או המשתמשים הפוטנציאלים שלכם, ולכן את המפתח להצלחת העסק.
בין אם אתם בונים אפליקציה, אתר אינטרנט, תוכנה או כל מערכת אחרת, ה-UX, שזה קיצור של User Experience, או חווית משתמש בעברית, זה הכול. ברור, לכם בתור יזמים, בוני אתרים או מתכנתים ממשק המשתמש זה לא הכול, אבל עבור המשתמשים שלכם זה לגמרי הכול, ואסור לשכוח זאת.
מתכנתים כותבים קוד. מעצבי UX בונים חוויה
אם נהניתם, תספרו לחברים שלכם, וגם תחזרו שנית. החוויה היא הכול, ואם אתם כמו 99% מהאנשים, אתם תסכימו לשלם קצת יותר אם החוויה שלכם טובה הרבה יותר. אם בית הקולנוע הזה מחזיק כיסאות נוחים הרבה יותר, פופקורן טרי הרבה יותר, מקרין סרטים טובים יותר, אבל גובה 30% יותר, אתם עדיין תלכו אליו. למה ללכת לזול יותר כשהוא גרוע יותר.
במילים אחרות, המחיר של המוצר או השירות שלכם זה לא הכול, ואתם בהחלט יכולים לגבות את מה שאתם רוצים לגבות, במידה ואותו מעצב/ת UX עשה את עבודתו נאמנה, והפך את החוויה של המשתמש שלכם לטובה במיוחד.
יחי ההבדל הקטן
הטלפונים הסלולריים לא היו צריכים להילחם בטלפוני החוגה כדי להשתלט על הצרכנים ועל הכיס שלהם. הם פשוט נוחים יותר לשימוש, ולכן פופולריים יותר. זה נכון לגבי מוצרי יסוד, מוצרים טכנולוגיים, ואפילו אמצעי התשלום המודרניים כמו סריקה מהירה של הסלולרי הופכים להיות פופולאריים כי הם פשוט נוחים יותר.
חווית המשתמש, אם כך, היא הדבר החשוב ביותר במוצר שלכם, כל עוד, כמובן, יש בו צורך (כלומר שהוא עונה על "כאב" מסוים או צורך מסוים של קהל לקוחות פוטנציאלי). ההבדל הזה, בין מוצר מעולה עם ממשק לא מי יודע מה לבין מוצר מעולה עם ממשק מעולה, זה הבדל של כישלון מול הצלחה.